Avui també seré breu. Són dos quarts de deu del matí i ja estic davant l’ordinador. Què m’ha fet tenir aquesta urgència que no pot esperar ni al migdia? Doncs que he anat a portar el meu net de tres anys a l’escola per primera vegada i el que he vist a fora i a dins m’ha emocionat.
De sobte se’m comencem a humitejar els ulls i el nas em pica. Estic plorant? No m’ho puc creure! Aquell espai escolar, amb els seus nens i els seus mestres, amb la quantitat d’hores dedicades a repensar la millor manera d’atendre els infants, m’ha semblat un lloc tan important i tan extraordinari que no he pogut contenir l’emoció. Quant d’esforç i quant d’afecte hi ha entre aquelles parets! Quin gran error va ser privar els nens d’aquest espai de relació i comunicació durant tant de temps! És veritat que hi ha risc, tots ho sabem, però l’alegria amb què avui s’acollia els nens no es pot eliminar per les pors de la pandèmia.
Ja de portes endins els mestres sabran les dificultats que tenen en la seva tasca diària. No és una tasca fàcil, i menys en les condicions actuals, però si he de jutjar-los pel que he vist aquest matí en aquesta escola, em trec el barret. He pensat moltes vegades, durant el confinament i la tornada a l’escola, que tenia sort de no haver-me hagut d’enfrontar a aquest repte. Però ara penso que potser m’hauria agradat trobar-me amb aquestes dificultats i posar-me com a exigència ser capaç d’afrontar-ho i de donar el màxim per l’educació i el benestar dels alumnes. És el que fan la majoria de mestres i professors, i pobre d’aquell que gosi qüestionar la seva feina, perquè s’equivocarà completament.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari